Atzoko frogan ez zen arazorik izan, dena ongi ibili zen: polea eta engranajeak, errotaren euskarria, serboak eta lemak, haize ederra..., baina ez zen ibili, ezin izan genuen barlobentorik hartu, behin ere ez.. Errotak egiten duen "bela lana" handiagoa da helizeak egiten duena baino, eta trabesetik ere ezin du ibili..
Beste ideia sortzen zait: euskarririk ez duenez -ura ez baita sendoa- errotak ez du non heldu, eta ez du bueltarik ematen, lasai lasai doa deriban... Oso desberdina da errota eta helizea nola mugitzen diren eolikata lotuta dagoenean edo askatuta dabilenean. Honako hauetan indarge ematen du, bira kopurua txikiagoa da eta ahulagoa... Hor egon daiteke gakoa.. Aztertuko dugu, jende adituari galdetuko diogu...
Ideiak ematen badiguzue, poz pozik hartuko ditugu!
En la prueba de ayer todo funcionó bien: los engranajes y poleas, el andamio del rotor, los servos, los timones y la radio, el viento estupendo.., pero no anda bien, no gana barlovento... El "efecto vela" que hace el propio rotor es mayor que la fuerza que entrega la hélice, así no se puede..., no anda ni de través..
Otra causa difusa es posible: dado que el rotor no tiene apoyo -el agua es blanda- no da vueltas, se deja llevar a la deriva. Es muy diferente cómo gira cuando está amarrado o está suelto. En estos casos parece sin fuerza, da menos vueltas y más lentas. Tenemos que estudiar esto, preguntaremos a gente que sepa...
Si nos dais ideas las recibiremos encantados...!
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domingo, 22 de septiembre de 2019
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